Facebook začal na podzim roku 2017 třídit základní uživatelskou stránku na dva oddělené prostory. Jedna polovina patřila soukromým příspěvkům, tedy úzkému okruhu přátel, známých a rodiny, a druhou vyplnilo to ostatní, tzn. část mediální a firemní. Funkce se nazývala Explore Feed.
Facebook fungoval tak, že jeho algoritmy vyhodnocovaly různé novinky z komerčních webových zdrojů jako cílené pro dotyčné uživatele a byly odděleny do komerční sféry. Lidé si ale stěžovali, že firma nabízí často až příliš naivní obsah a někdy i nepravdivé příspěvky byly pojímány jako senzacechtivé zviditelňování.
Testovaná změna končí, Facebook bude zas takový, jako dřív
Firma je však natolik solidní, že nechala svůj nápad na rozdělení hlavní uživatelské stránky na lidech samotných. Většina tuto inovaci zkritizovala a zavrhla a tak se podoba Facebooku vrátila do starých kolejí. Testování nového vzhledu probíhalo potají, resp. změnil se ze dne na den bez ohlášení a lidé se vyjádřili v tom smyslu, že chtějí raději sdílet své příspěvky a být v kontaktu s přáteli a s rodinou, než hltat spoustu nových informací z mediálních zdrojů a od různých firem a korporací. Jak se ukázalo, sociální sítě jsou pro většinu lidí zdrojem sdílení svých pocitů mezi lidmi jako takovými, především mezi těmi, které osobně znají, anebo jim důvěřují. Facebook nepovažují za vyhledávač, když si potřebují najít zboží – tedy výrobky a služby, které je zajímají, použijí zpravidla Google. Stejně tak pracují s vyhledávači ohledně nákupů v e-shopech a při vyhledávání informací o cestování, dovolené, financích i zábavě.
Facebook a Twitter jsou zkrátka stále považovány většinou za médium ke sdílení životního stylu, pocitů a zkušeností mezi živými lidmi a nabídky firem a značek tam málokoho osloví. Mnohým z nás se také již zajídá přebytečná reklama a za každičký prostor bez otravných reklam jsme náležitě vděčni, jako by to bylo něco velmi vzácného.