Proč musíme při nákupu přes internet vyplňovat kontaktní údaje

Nákupy přes internet jsou v dnešní době stále populárnější. K tomu samozřejmě přispívá i současná pandemie, nicméně je pravdou, že i bez ní objem tohoto typu prodeje dlouhodobě rostl. A obchody se samozřejmě snažily, aby na tom co nejvíc vydělaly.

Jedním ze způsobů, jak se toho snaží dosáhnout, je fakt, že zákazník musí při každém nákupu vyplňovat kontaktní údaje svetpokladu.cz, tedy pokud se neregistruje. Samozřejmě můžeme říci, že přece musí vědět, kam mají zboží doručit. Je ale skutečně vše nutné?

znázornění obchodu přes internet

Vezměme si například fakt, že je často nutné vyplnit nejen e-mail, ale i telefonní číslo. Proč? Nestačil by jeden kontakt? Kolikrát nám asi budou volat? To ale přináší otázku, k čemu by jim to bylo, když nám nevolají?

Popravdě, důvod je jednoduchý. Pokud si přečteme podmínky, se kterými při nákupu souhlasíme, zjistíme, že tam je i využití našich údajů pro marketingové účely. To znamená, že nám mohou posílat nejrůznější letáky, případně volat s akčními nabídkami, abychom u nich ještě více nakoupili.

Dále je mohou předat marketingovým společnostem, které spolupracují s různými firmami, a které vás také mohou následně kontaktovat, ať už se vám to líbí, nebo ne.

růst zisku firmy

Pokud využijete možnost registrace, pak je nemusíte vyplňovat při každém nákupu. Avšak je potřeba si uvědomit, že ona firma bude znát historii vašich nákupů. Díky tomu vám bude moci nejen dělat personalizované nabídky, ale také plánovat svou marketingovou strategii.

Budou totiž například vědět, která skupina lidí kupuje konkrétní druh zboží, díky čemuž budou moci lépe cílit svou reklamu, čímž získají více zákazníků a budou mít i vyšší zisk. To je ostatně i důvod, proč nejrůznější obchody nabízí své věrnostní karty.

Jistě, můžeme říci, že to není zrovna čestné, avšak je pravdou, že firma musí využít všech dostupných prostředků, aby se na trhu udržela, jinak by byla mnohem větší pravděpodobnost, že zkrachuje.